سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.persianblog'">

این نیز بگذرد

یکشنبه 87/1/25 :: ساعت 5:45 عصر

اسلحه ها در بازی: انواع مختلفی اسلحه در بازی است که در زیر به آنها می پردازیم(اطلاعات موجود در تریلرها و عکسهای هنری*):



GLOCK

Glock (اسم دیگر »G17) :اسم اسلحه
کالیبر اسلحه: 9x19mm
تعداد تیر هر خشاب : 17عدد

این تفنگ در سال 1980 در استرالیا طراحی شده است. یک کلت  سبک است که به سرعت در تمام دنیا به عنوان یکی از معروفترین اسلحه های سبک جهان شناخته شده است. این اسلحه قدرت خوبی دارد و حتی قابلیت گذاشتن دوربین شب و صدا خفه کن را نیز روی خود به زیبایی دارد.


Desert EagleDesert Eagle:اسم اسلحه
کالیبر اسلحه: 357 Magnum44 ,Magnumیا .50 AE
تعداد تیر هر خشاب : 8،9 یا7عدد

 در سال 1979 فردی با نام مگنوم تحقیقاتش را روی این اسلحه شروع کردو توانست اسلحه ای را تولید کند که با قدرت گازی که در آن نهفته بود قدرت بیشتری داشته باشد. وقتی که تحقیقات بر روی اسلحه تمام شد و این اسلحه برای فروش آمد اسلحه ای بسیار سنگین و گرانقیمت بود  ولی حتی قیمت بالای این اسلحه هم نتوانست مسئولان هالیود و همچنین مردهای بدجنس(در بازی کامپیوتری) را از خرید این اسلحه قوی جلوگیری کند.


Micro Uzi

Micro Uzi:اسم اسلحه
کالیبر اسلحه:9x19mm
تعداد تیر هر خشاب : 20عدد

عضو کوچکی از خانواده بزرگ یوزی که توسط ارتش رژیم صهیونیسم در سال 1986 طراحی شده  است . این اسلحه در ابتدا کاملا سری بوده و اندازه تقریبا مانند کولتهای عادی را دارد ولی فرق بسیار بزرگی این اسلحه این است که تیر های اسلحه را پشت سر هم به سمت دشمن می فرستد و واقعا اسلحه مرگبار و خطرناکی است.


MP5

MP5 N(A3):اسم اسلحه
کالیبر اسلحه:9x19mm
تعداد تیر هر خشاب : 30عدد

آقایان هکلر و کوچ ، ام پی فایو را در سال 1960 درست کردند و این اسلحه را به همگان معرفی کردند اما امروزه انواع گوناگونی از این اسلحه درست شده است که قابلیت های بیشتر و تیر بیشتری را نیز درون خود جا داده است  و با یک میله ای که در ته آن جاشده است قدرت شلیک های درست ان افزایش یافته است، این اسلحه بسیار قدرتمند است و بدن طرف را به آبکش تبدیل می کند.


M4M4 Carbine:اسم اسلحه
کالیبر اسلحه:5.56x45mm
تعداد تیر هر خشاب : 30عدد

علی رغم مشکلات که شماره M16 این سری از تنفگ ها وجود داشت ولی این تفنگ در جنگ ویتنام کاربرد خوبی را نشان داد بعد از جنگ آقایEugene Stoner   در سال 1958 شماره AR-15 این تفنگ را طراحی کرد که باعث معروف شدن روز افزون این تفنگ در سطح دنیا شد.امروز و نسخه M4 این تفنگ سبک تر،دقیق تر و دارای تیر بیشتری در خشاب هایش است و حتی قابلیت وصل شدن دوربین نشانه دار را نیز روی خود دارد و امروز اکثر پلیسهای آمریکا از این تفنگ بهره می برند.


AK-47

AK-47:اسم اسلحه
کالیبر اسلحه:7.62x39mm
تعداد تیر هر خشاب : 30عدد

بعد از 30 سال که از ساخته شدن این اسلحه توسط میشل کالاشینکوف می گذرد. نسخه AK-47 این اسلحه هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این اسلحه به خاطر قدرت بسیار بالا و خشاب زیاد طرفداران بیشماری را دارد.قدرت نشانه گیری تفنگ افزایش یافته و همچنین قدرت تیر ها نیز بسیار زیاد است ، طوری که حتی برخورد یک تیر با فرد مقابل نیز ممکن است جان فرد را بگیرد.


G3SG/1

G3SG/1:اسم اسلحه
کالیبر اسلحه:7.62x51mm NATO
تعداد تیر هر خشاب : 20عدد

یک تفنگ نشانه دار بسیار قوی که می توانید از فواصل بسیار دور و بدون اینکه کوچکترین مشکلی برای شما پیش بیاید می توانید دشمنان را از دور بزنید.این اسلحه قابلیت گذاشته شد دوربین شب و همچنین صدا خفه کن را روی خود دارا است و در پلیس های ویژه آمریکا استفاده می شود.


SPAS-12

SPAS-12:اسم اسلحه
اندازه:12
تعداد تیر هر خشاب :8عدد

 این اسلحه یک اسلحه نیمه اتوماتیک ایتالیایی است که شاتگان نام دارد و توسط Luigi Franchi  درست شده است این اسلحه بیشتر در نیروهای پلیس و ارتشهای ویژه مورد استفاده قرار می گیرد و مدل SPAS-12 آن بسیار کار آمد تر با افزایش تعداد تیر ها در خشاب و همچنین افزایش قدرت تفنگ همراه شده است. اسلحه بسیار سنگین و قدرتمند است و در هنگام تیر اندازی لگد های وحشتناکی را وارد می کند و فقط یک تیر از این اسلحه باعث متلاشی شدن قسمتی از بدن که در جلوی تیر است می شود.


Remington 870

Remington 870:اسم اسلحه
اندازه:12
تعداد تیر هر خشاب :8عدد

مدل اصلی این اسلحه توسط آقای John Pedersen ساخته شده است، و در سال 1950 مدل 870 این اسلحه توسط John Moses طراحی شد و توانست تبدیل به یک شاتگان اصیل و شکاری در آمریکا شود. ولی بعد از آن  به خاطر افزایش روز افزون جرم و جنایت در آمریکا در ارتش و پلیس این کشور نیز مورد استفاده قرار می گیرد.


درمورد اسلحه های بازی برای شما توضیح مختصری نوشتیم تا مورد رضایت شما واقع شودتا هم در مورد اسلحه ها اطلاعات خوبی پیدا کنید و هم بدانید چه اسلحه هایی در بازی وجود دارد  ولی در بازی اسلحه های دیگری مطمئنا وجود خواهد داشت ولی فعلا از همین ها در بازی اطلاعات دقیق وجود دارد.

وجود قانون سخت گیرانه و پلیس واقع گرایانه: در سری قبل بازی های جی تی ای یادتان می آید شما به راحتی از هر جایی ماشین می دزدیدید ، از وسط خیابان مردم را از ماشین به زمین می انداختید و ماشین را می دزدید!! با هر سرعتی حرکت می کردید و از چراغ قرمز می گذشتید، به هر کسی تیر اندازی می کردید ولی آنچنان حس وجود پلیس را اصلا به خود نمی دادید.حتی اگر هم پلیس تعقیبتون می کرد به راحتی می تونستید اونو قال بذارید.خوب این بار در سال2007 هستیم و خودتون می دونید چقدر پلیس و قانون در دنیای امروزه سختگیرانه شده و پیشرفت کرده!!!پس همین سختگیرانه  بودن و پیشرفت رو می تونید در این بازی حس کنید. بیشتر مردم در بازی دارای تلفن همراه هستند و حس ترس و هوش خوب در وجود آنها نهفته شده یعنی وقتی شما در وسط خیابان اسلحه ای را به دست می گیرید بلافاصله اگر مرد فوضولی اونجا باشه به پلیس خبر می ده و پلیس سر می رسه وقتی که پلیس سر برسه دنیای جی تی ای دگرگون می شود و شما حس ترسی را در درون خود می کنید و آن حس وجود پلیس سختگیر در بازی است که به هیچ کس رحم نمی کند اول به شما اخطار می دهد که تسلیم شوید و اگر نشدید آنجا است که تیر و ترکش بر سر شما ریخته می شود.البته باز بسته به خلافتان بستگی دارد مثلا اگر با ماشین سریع تر از حد بروید یا از چراغ قرمزی را بگذرید  اگر پلیس در نزدیکی باشد با جریمه از این خطر عبور کرده اید ولی دزدی و یا کشتن یک فرد در جمع یک خود کشی در بازی محسوب می شود!! پس به فکر این نباشید که بتوانید به تمام مردم این شهر زورگویی کنید چون قانون محکمی در این شهر جاری است که مطمئنا یقه شما را نیز خواهد گرفت ،هنوز اطلاعات دقیقی از بازی بعد از دستگیری شما در بازی وجود ندارد و نمی دانیم مانند سری قبل فقط اسلحه های شما گرفته می شود و بعد آزاد می شوید و یا باید با رشوه و یا امسال این از زندان خود را رها کنید؟؟؟و یا شاید یه چند سالی آب خونک بخورید (که خیلی بعیده)ولی هیچ چیز معلوم نیست؟؟؟در کل پلیس نامی هست که این بار واقعی تر به اون رسیدگی شده طوری که بعد از شنیدن این نام به یاد تعقیب های بسیار جذاب در بازی جی تی ای 4 بیفتید.

پلیس سختگیر دیگر هیچ شوخی با نیکو ندارد؟؟

و با ورود پلیس جی تی ای به جهنم تبدیل می شود!!

هوش مصنوعی:همین که مردم همیشه مواظب سلامتی خودشون هستند به کارهای روز مره خود به خوبی می رسن، اگر باهاشون تصادف کنید به پلیس زنگ می زنند و یا با شما درگیر می شوند، اگر به روی اونها تفنگ بگیرید جلوی شما زانو می زنند و التماس می کنند، اگر ماشینشو نو بدزدید بلافاصله شماره ماشین رو به پلیس می دهند،همین که پلیس به زیبایی از جلوی شما سبز می شود، دشمنان برای بیشتر زنده ماندن پشت وسایل مختلف پناه می گیرند و اینها همه نشانه هوش مصنوعی خوبی است که در بازی  وجود دارد و باعث به وجود آمدن حس واقعی تر از قبل در بازی شده است، با این تفاصیل دیگر به فکر این نیستید که بتوانید هر کاری را در هر جایی انجام دهید پس برای انجام دادن ماموریت ها باید فکر بیشتری بکنید و با برنامه ریزی بیشتری وارد عمل بشید، این رو مطمئن باشید با بازی بسیار جالبی رو به رو هستید چون بازی با فکر درست شده است.

رفتار مردم، رانندگی و هر کاری که می کنند نشانه از هوش سرشار آنها را می دهد

حتی برای نجات جان خود به نیکو التماس می کنند!!

آب و هوا ،شب و روز:در بازی مانند سری قبل حالتهای مختلف آب و هوایی گذاشته شده است ولی این بار تاثیرات آب و هوایی بسیار زیبا تر و واقعی تر از قبل به نظر می رسند، هوا اول ابری می شود و کم کم می بینیم که دارد نم نم باران روی زمین می بارد، که حتی در هنگام ماشین سواری نیز باعث می شود تا نیکو برف پاک کن ماشین خود را روشن کند.آب  و هوای متغیری  در بازی وجود دارد مانند طوفانی و در بعضی موارد حتی مه را هم در بعضی مناطق در زمان های خاص می بینیم.بازی جی تی ای 4 باز مانند سری های قبل شب و روزی است ولی این بار فرق بسیار زیادی در این زمینه خواهید دید، حالت غروب و طلوع خورشید به زیبایی درست شده اند و حالت شب در بازی بی نظیر است و وقتی از دور به ساختمان هایی که در شب چراغ های خود را کم کم روشن می کنند می نگرید واقعا خود را در این شهر بزرگ بسیار کوچک می بینیم ،فرا رسیدن شب در بازی و حالت شب بسیار واقعی است و دقیقا حس شب بودن را در خود خواهید کرد که این نکته بسیار زیبایی خواهد بود.

شب نیز چشم اندازهای زیبای خود را برای شما به وجود می آوردو ماموریت ها خاص خود را !!؟

گرافیک:وقتی صحبت از گرافیک در بازی های جی تی ای می کردیم واقعا  نمی توانستید روی آن زیاد حساب کنید ولی این بار Rockstar نسل جدیدی از موتورهای گرافیکی خود با نام  RAGE را در این بازی گذارده است تا شما را بیش از پیش حیرت زده کند. در این موتور گرافیکی فیزیک حرف اول را می زند و باعث بوجود آمدن حالت بی نظیری در گرافیک بازی نسبت به سری های قبلی شده است، فیزیک باعث به وجود آوردن بعدی زیبا ، حالت تخریب بی نظیر، چشم انداز های زیبایی از دور، بیش از پیش زنده به نظر رسیدن اجسام شده اند. مطمئنا بدون فیزیک مناسب بازی مانند سری های قبل می شد که مثلابا تفنگی قوی به سر شخصی شلیک می کردید و سر طرف می پرید؟؟ ولی این بار غیر ممکن است از این صحنه های ماکتی و کارتونی در بازی ببینید، زیرا چیزی جلوی شما را می گیرد و آن فیزیک بی نقص و بی نظیر بازی است. دیگر شاهد انفجارات غیر طبیعی ماشین ها نیستید که هیچ چیز جز پاره آهنی سیاه از ماشین باقی نمی ماند!! این بار ماشین ها به زیبایی آسیب می بینند و به زیبایی شعله ور و منفجر می شوند و آتش نیز حالت بسیار طبیعی در بازی بوجود می اورد. آب نیز فیزیک بسیار طبیعی تر از قبل و کاملا فیزیکی شده است به طوری که وقتی قایقی با سرعت زیاد از روی آن عبور می کند به زیبایی متلاشی می شود و به قطرات ریز تبدیل می شود، سازندگان بار دیگر زیر سطح دریا را نیز درست کرده اند چون این بار نیز شخصیت اول بازی توانایی شنا کردن را دارا است و وقتی که در زیر آب زیر آبی می رود شما می توانید این بار دنیای زیر آب را بسیار زیباتر و به قول سازندگان کاملا سه بعدی و طبیعی ببینید.قیافه شخصیت های اصلی و مردم در حال رفت و آمد بسیار زیبا است و مردم لباس های گوناگونی می پوشند ولی باز هم افرادی با قیافه های کاملا شبیه به هم در بازی دیده می شوند که البته مشکل خاصی در بازی نیست چون نسبت به وسعت بسیار بالای بازی این مسئله کاملا طبیعی است ولی این بار سعی کردند بیشتر توجه کنند و شخصیت های خاص را در مکانهای خاص خود قرار بدهند البته در سن آندریس نیز همین حالت را دیده بودیم ولی این بار کمی بهتر از قبل این حالت راهم خواهید دید.نورپردازی نیز چشم گیر است و در شب و روز فرق فاحش میان روز و شب را کاملا درک خواهید کرد زیرا در روز کار نورپردازی بر عهده خورشید مصنوعی است ولی در شب زیر نظر ماه ، چرا غهای روشن ماشین های مختلف ، چراغ های برق و ساختمانها و مغازه ها است پس باید کاملا با هم فرق کنند که در این بازی این فرق را کاملا درک خواهید کرد.سایه ها نیز بسیار زیبا در بازی بوجود می آیند و انعکاسها نیز این بار کاملا طبیعی شده اند.شما از فاصله بسیار دور کاملا می توانید ساختمانهای بلند شهر لیبریتی را که سر به فلک کشیده اند ببینید و  سازندگان بازی را تحصین کنید. درخت ها و گیاهان نیز نسبت به قبل بهتر درست شده اند و از تکسچر های گوناگونی برای برگ و تنه آنها استفاده شده است ولی هنوز هم حالت طبیعی بودن در آنها به وجود نیامده است.چهره شخصیت اول بازی و مردم در حالت های مختلف کاملا متفاوت است در بعضی مواقع که در حال درگیری دیده می شود قیافه ای عصبانی دارد ، بعضی وقتها در حال فکر است و بعضی مواقع نیشخندی  هم شاید بزند که کاملا طبیعی و زیبا چهره تغییر حالت می دهد. بعد از کشتن فردی در بازی خون به زیبایی هر چه تمام تر جاری می شود و همچنین جنازه نیز در همان جا باقی می ماند تا پلیس و آمبولانس سر برسند و تحقیقات خود را بر روی این قتل پی بگیرند. گرافیک در کل بسیار زیاد پیشرفت کرده است و تبدیل به یکی از قسمتهای شاخص در بازی شده است.

نیروی  تخریب بازی بسیار زیبا است و کاملا نسبت به سری قبل دگرگون شده است.

فیزیک بالای آب را در عکس بالا می بینید که حتی باد حاصل از چرخش هلکوپتر باعث آشفتگی آن می شود

آتش دربازی پیشرفتهای بسیار زیادی کرده است و به نظر کاملا طبیعی می رسد.

صداگذاری:در بازی مانند جی تی ای صدا گذاری بیشتر موارد خیلی خوب انجام شده است و این بار با استفاده از تجربیات قبلی خود و داشته های تازه ای که در این امر داشته اند صدا گذاری را هر چه بهتر در بازی شبیه سازی کردند تا هیچ مشکلی پیش نیاید.صدا گذاری ها بسیار قوی انجام شده اند و حتی حالت ترکیبی بی نظری نیز به وجودآمده است مثلا وقتی در وسط شهر و در میان مردم حرکت می کنید هم صدای هم هم مردم ، صدای بوق های ماشین های، سر و صداهایی که از خانه و یا مغازه ها می آید ، صدای اصطکاک لاستیک ماشین روی زمین و... همه و همه حالت ترکیبی بسیار واقعی را با هم به وجود می آورد طوری که شما خود را در درون خیابانی شلوغ و پر سر و صدا حس می کنید.وقتی که در کوچه ای خلوط تا می گذارید مانند قبل نیست که هیچ صدایی به گوش نرسد بلکه از داخل خانه ها نیز گاه و بیگاه صدای شخص یا اشخاصی به زیبایی دیده خواهد شد و باز سازندگان باهوش بازی به این نکته نیز توجه کرده اند که چه نوع صدایی را در چه خانه ای بگذارند مثلا صدای دعوا و فوش و فوشکشی را در خانه های داغان پایین شهر گذاشتند و صدای آهنگ های رپ و یا زدن پیانویی از داخل خانه ای را برای خانه های بالای شهر خود در نظر گرفته اند.صدای بوق ماشین های مختلف ، موتور،اصطکاک لاستیک های مدل مختلف با خیابان ها و سنگ فرش های مختلف کاملا زیبا و متفاوت صدا گذاری شده است و باز هم همان حالت ترکیبی زیبا را نیز در این حالت خواهید شنید.صدا اسلحه های گوناگون نیز دقیقا از روی واقعیت صدا گذاری شده اند و حتی خشاب کشی و عوض کردن خشاب نیز از روی اسلحه های واقعی درست شده اند،در کنار ساحل صدای پرندگان دریایی را نیز خواهید شنید.از صدا گذاری عالی محیط که بگذریم می رسیم به اصل کاری یعنی رادیوی جی تی ای  که این بار نیز با حالتی مدرن تر و شنیدنی تر برای شما درست شده است سازندگان اعلام کرده اند از خوانندگان مختلف و از گویندگان معروف برای این کار استفاده شده است تا بتوانید اهنگهای مختلفی را طبق ماموریت و حالتی که دارید مثلا در هنگام تعقیب و گریز آهنگهای تند و در هنگام رفتن به مکانی دور آهنگ سبک و آرامش بخش را برای شما به پخش شود. ولی این بار نیز سویچ رادیو در دست شماست و شمایید که تعیین می کنید کدام سینگنال رادیویی برای شما پخش شود.در رادیو از آهنگ های اروپای شرقی نیز استفاده شده است که بیشتر سبک هیپ پاپ را دارد که بیشتر روسی ها از این سبک از آهنگ ها خوششان می آید(دور از وطن نیکو به این آهنگها احیتج داره که احساس قربت نکنه!!) در کل همه چیز از ترکها موسیقی موجود در رادیو تا شوخی های معمول آن و مصابحه های ساختگی آن هنوز شرین و زیبا هستند.

کنسول ها:سازندگان تا امروز که این پیش نمایش نوشته شده است اعلام کردند که فقط برای Xbox360( به همراه دو اضافات دیگر برای Xbox360) و همچنین برای PS3 این بازی را منتشر می کنند و فعلا خبری از انتشار بازی برای pc نیست ولی اگر یادتان باشد سن آندریس نیز اول برای ps2 آمد و بعد برای پی سی انتشار یافت پس باید منتظر این بازی بی نظیر بعد از چند ماه از انتشار بر روی دو کنسول بر روی کامپیوتر های خود باشیم ولی اول باید رمی مناسب برای آن تهیه کنیم چون باید رم حداقل 1 گیگ داشته باشیم تا کشش لود سریع بازی را داشته باشد و بتواند تکسچر های بازی را به خوبی برای شما نشان دهدپس ما هم منتظر این بازی بی نظیر روی پی سی خود که کیف بازی کردن روی آن بیشتر است نیز هستیم.

نتیجه گیری: جی تی ای بازی است که همه چیز را در دست شما برای ادامه بازی می گذراد و برای همین است که حتی بعد از اینکه بازی را به پایان رساندید تا مدتها می توانید از این بازی لذت ببرید ، می توانید در شهر به گشت و گذار بپردازید و مکانهایی را که ندیدید ببید ولی این بار جی تی ای4 خیلی برتر از بازی های قبلی سری جی تی ای است پس صبر کردن تا انتشار بازی کار بسیار منطقی به نظر می رسد در آخر امیدواریم از این مطلب سیمز47 راضی باشید و باز هم به ما سر بزنید.


¤ نویسنده:مرتضی اکبری فرد

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خانه
مدیریت وبلاگ
شناسنامه
پست الکترونیک


کل بازدیدها:21674


بازدیدامروز:1


بازدیددیروز:2

 RSS 
 
لینک دوستان من
هر چی خواستی تو این وبلاگ پیدا می شه

لوگوی دوستان من



درباره من
این نیز بگذرد

لوگوی وبلاگ
این نیز بگذرد

اشتراک در خبرنامه
 


طراحی قالب: رفوزه